Justificarea proiectului

Facultatile din invatamantul economic ce organizeaza programe de studiu in domeniul contabilitate partajeaza, conform cadrului general al calificarilor, aceeasi grila de competente profesionale. Pe baza unor planuri de invatamant diferite, fiecare facultate are o viziune proprie privind stabilirea corelaţiilor dintre competenţe, ariile de conţinut, disciplinele de studiu şi creditele alocate precum si asupra metodelor de evaluare si standardelor minime de performanta definite in fisele disciplinelor. Organizatiile profesionale din domeniu implementeaza propriile standarde de evaluare a cunostintelor la examenele de certificare si acces in diverse ramuri ale profesiei contabile. Studentii sunt interesati de echivalarea anumitor examene pentru accesul in organizatii internationale care au, la randul lor, reglementari specifice in privinta evaluarii.

In esenta, metodele de evaluare a cunostintelor nu sunt omogene intre universitati si nici nu converg intotdeauna cu cele agreate de mediul de afaceri. Cresterea calitatii programelor de studii din domeniu si implicit imbunatatirea insertiei pe piata muncii a viitorilor profesionisti contabili depinde in mod direct de armonizarea metodelor de evaluare a cunostintelor si adaptarea acestora spre facilitarea accesului la organismele profesiei contabile. In aces sens, se poate constata o nevoie stringenta in mediul academic (atat din partea studentilor cat si din partea corpului profesoral) pentru imbunatatirea programelor de studiu prin ameliorarea metodelor de evaluare, in special prin cresterea ponderii aplicatiilor practice in defavoarea subiectelor teoretice, astfel incat rezultatele obtinute sa reflecte in mod optim performantele viitorilor profesionisti si sa fie considerate relevante de catre partenerii din mediul de afaceri.

Dezvoltarea bunelor practice in activitatile de evaluare, in concordanta cu asteptarile pietei muncii, ar putea contribui in mod decisiv la imbunatatirea insertiei absolventilor. Pe de alta parte, cresterea competentelor digitale in randul studentilor si corpului profesoral a condus la astepari sporite privind implementarea de instrumente informatice pentru asistarea activitatilor didactice. In segmentul evaluarii cunostintelor, aplicarea tehnologiilor din sfera TIC pentru realizarea unei platforme colaborative de dezvoltare a modelelor de examinare poate satisface atat necesitatile studentilor privind corectitudinea si relevanta examinarii, cat si pe cele ale cadrelor didactice. Proiectul propune dezvoltarea de instrumente, mecanisme, modele inovative în vederea creşterii accesului şi participării la educaţie si îmbunătăţirea capacităţii sistemului de a furniza competenţe, precum si a îmbunătăţirii sistemului de formare continuă a resurselor umane din sistemul de educaţie prin dezvoltarea abilitatilor de utilizare TIC;